Varsel!

Fick reda på att det skulle väck tre personer på min arbetsplats idag. Tre av nio. Varav tre av dem garanterat sitter säkra, enligt min tro. Alltså har man 50/50 på att ryka. Jag är dock en sådan godhjärtad person så jag ger mina arbetskamrater lite säkrare odds, så jag anmäler mig frivilligt till att gå. Så nu är det helt plötsligt bara två av nio som behöver gå utan att de vill. Omtänksamt, eller hur?

Det kom en bekräftelse på att lägenheten är uppsagd och klar idag. Kul? Ja, kanske. Jag vet inte. Nu står jag ju helt handfallen om jag inte hittar något i Göteborg. Det vore ju inte speciellt skoj. Att bo med min käre far eller mor pallar jag knappt med ens över en helg så det är nog inget alternativ. Jag har hört att det finns sköna parkbänkar nedåt amfiteatern i Plantis, kanske skulle ta och slänga ut en filt och flintastena igång en brasa och köra? Det är bättre än att flytta "hem" åtminstone. Nåja, Pernilla skulle ju sätta in en annons i GP idag så vi får hoppas att hon håller ord.

Ledig ska jag vara också, i två hela dagar nu i veckan. Torsdag och fredag blir arbetsprovsjobbardagar, tillsammans med lördag och söndag. Har en hel del kvar att pilla ihop så det är välbehövligt som satan. Ska även försöka hälsa på Anette någon av dessa dagar också. Det behövs också kan jag lova.

Idag är första dagen på flera veckor som jag känt mig fysiskt välmående. Psykiskt är det lite värre med, men det är nog för att allt är så djävulskt kaotiskt just nu. Om det bara kunde komma en bekräftelse på ett boende eller att jag kommer in på skolan jag vill så skulle det lyfta flera ton sten från mitt hjärta. För det är rätt jobbigt att inte veta vad man ska göra från jul och framåt. Fast å andra sidan så är det ju bara hela min framtid som står på spel. Flytta ihop med Pernilla, som om hon står ut med mig ska få lov att föda mitt enda barn, som ska heta Sören eller Rune, oavsett kön. Utbilda mig till något jag verkligen vill göra. Flytta till en stad som jag verkligen vill bo i. Fast det är klart. Betyder det verkligen så mycket?

- Ja. Det betyder tamejfan allt.

Kommentarer
Postat av: Frugan

fyra barn blir det! FYRA! och alla ska heta texas och molly.

2008-09-23 @ 15:16:30
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0