Tänk om man bodde i Ankeborg

Tänk när man var liten och inte behövde bry sig om något i hela världen. Vad skönt det var. Man kunde springa omkring i bar underkropp mitt på ljusa dagen om man så ville. Skulle jag gå och handla i bar underkropp idag skulle jag nog bli lynchad och troligtvis ganska svårt misshandlad. Eller så skulle ingen våga påpeka det. Jag undrar vilket av alternativen det skulle bli. Hursomhelst saknar jag att inte behöva oroa sig för något alls och inte behöva suga på ramarna för att pengarna ska räcka till. Hur pengarna ändå räckte till har jag ingen aning om, nu när jag själv vet hur drygt det är att få dem att räcka. Eller så kanske man var tacksam för mindre saker när man var yngre? Köttbullar med pasta och ketchup var ju tusen gånger godare än den där skumma oxfilén som man inte riktigt ville erkänna att man tyckte om. Det var för vuxet på något vis liksom. Iallafall där jag bodde och frodades, då var det köttbullar med makaroner eller spaghetti med köttfärssås dagarna i ända, och jävlar vad gott jag tyckte att det var. Idag är jag urless på all mat i stort sett. Speciellt kyckling, trots att jag inte alls ätit mycket av den varan genom mina år. Fast thaikäk är inte dumt alls förstås. Inte än åtminstone. Men vänta bara, snart ska jag nog lyckas tröttna på det också!

Eek-A-Mouse - Assassinator

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0