Guld igen! Och igen! Och igen!

Jävlar vilken vurpa. Pang! Det såg inte det minsta skönt ut. OS är fan roligt alltså, nog för att jag tycker Sanna Kallur är bra på alla sätt och vis, men jag kan inte låta bli att garva högt inombords åt medias upphaussning av våra medaljchanser. Vi har ju redan tagit guld i alla sporter redan innan det hunnits tävla. Damfotbollslandslaget till exempel. De skulle ju vinna guld ju! Och nu är det handbollsdamernas tur. Vinner vi mot Norge så är ju guldet praktiskt taget klart, enligt radion idag. Fotbolls EM tidigare i år? Guldchans? Ja självfallet! Till och med jag fattar att vi inte har en endaste liten chans på guld i fotboll. Det är ju knappt vi har det i hockey längre ens. Och Stefan Holm då? Tror ni på allvar att han kommer ta guld? Isåfall kommer ni bli väldigt besvikna, sanna mina ord.

Har tjuvlyssnat lite på Evergreys nya album nu. Hela albumet. Jag kan knappt skilja låtarna från varandra än. Det måste nog lyssnas in ordentligt innan det sitter som det ska och kan uppskattas till fullo. Det låter iallafall bättre än deras förra album, det måste jag säga.

Idag skulle alla vara tillbaks från semestern på mitt jobb också. Det är ju lite komiskt när en av dem ringer och sjukanmäler sig efter fem veckors semester för att han har spytt blod hela helgen. Jag menar kom igen, har du spytt blod en hel helg så ska du fan inte ligga hemma och vänta ut det utan det borde vara raka vägen till sjukan. Har han varit där? Nej, såklart inte. Det luktar måndagssjuka tycker jag minsann. Och är det så att han verkligen spyr blod måste han ju vara dum i huvudet som tror att det bara ska försvinna utan ansträngning. Men sånt är livet, nog har jag säkert varit måndagssjuk någon enstaka gång i mitt liv också, det kan jag nog erkänna. Fast inte på mitt nuvarande jobb dock.

Nej nu måste jag sova och ladda batterierna för imorgon. Det är nog då vi vinner vårat första guld! Inte!

NOFX - Bottles To The Ground

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0