Bored to death

Har inte haft så mycket att göra med ömmande mun och allt det där, så jag har sorterat massa papper, dammsugit, tvättat och allt såntdär brukligt man borde göra en gång i veckan men som man aldrig gör en gång i veckan. Sen tog det ändå slut på saker att göra så jag fick titta färdigt på Edward Scissorhands. Okej, den var bättre än jag trodde. Den var faktiskt rätt bra, men säg för fan inte till någon att jag tyckte det. När filmen var slut fanns det fortfarande inte så mycket att göra så jag gjorde årets fulaste banner till min blogg. Den är ruggigt ful, men jag gillar fula saker så det går för sig ändå. Fast hängslen är fula och de gillar jag inte trots det, faktiskt. Sen gillar jag en del vackra saker också. Pernilla till exempel. Hon är ingen sak, men hon är vacker, och jag gillar henne väldigt mycket.

Min mun verkar inte gilla att läsa. Jag har försökt att fortsätta i Shantaram tre gånger idag och varenda gång har det börjat värka så i truten så jag är tvungen att lägga mig i fosterställning och tänka på duvor en stund. Duvor är riktigt vidriga för övrigt. Jag har för mig att en duva visade sin kärlek för mig när jag var i Verona. Men det kan också varit förakt den visade. Jag föraktar min såpa. Den luktar inte gott så jag kunde inte svabba golven idag. Jag måste köpa skurmedel som luktar mumma istället.

Nu får det vara slut på VM i associationer känner jag. Jag lyckades glida in på rätt många saker där. Kanske ska göra ett försök till med Shantaram? Det är en jävligt bra bok. Lång som fan, 942 sidor, men jävligt bra. Hittills iallafall. Jag har bara läst 391 sidor. Får hoppas det håller i sig.

Thrice - Broken Lungs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0